دسته‌بندی نشده

نحوه انتخاب سوتین برای سینه های افتاده

سوتین مناسب برای سینه­ های افتاده

اینکه اکثر خانم­ها حجم سینه­هاشون کوچیک بشه یا بافت سینه­هاشون شل و آویزان بشه یک اتفاق خیلی طبیعی هست. افتادگی سینه بالاخره برای شما اتفاق خواهد افتاد و باید آن را بپذیرید و اینو بدونید سینه­های افتاده طبیعی بوده و دست از عمل­ های زیبایی و خطرناک بردارید. بنابراین این مسئله مهمی نیست، چرا که با انتخاب سوتین های خوبی میتونید اونارو گرد و بالا نشون بدید. فقط باید بدونین که دنبال چه مدلی از سوتین­ها باشید و چگونه سوتین خود را به درستی بپوشید.

نحوه پوشیدن و قرارگیری سینه در داخل آن

سینه­های شل شده زمان بیشتری نیاز دارند تا در داخل سوتین قرار بگیرند. باید به درستی روی قرار گرفتن سینه در داخل سوتین زمان بگذارید و با صرف وقت بیشتری بتوانید بهترین ظاهر را به سینه خود بدهید. بصورت ۹۰ درجه به جلو خم‌ شوید و اجازه داده تا نوک سینه در مرکز هر کاپ قرار بگیرد و کاپ­ها را به سمت سینه­های خود بالا کشیده و سپس پشت سوتین خود را ببندید.

بایستید و با دست مخالف بافت سینه را به داخل کاپ سوتین بکشید. مطمئن شوید که فنر سوتین در زیر خط سینه شما قرار گرفته و تمام بافت سینه در جلوی فنر و به سمت مرکز قرار گرفته باشد. هر برآمدگی و تورفتگی رو میتونید با دستتون صاف کنید. این مدل سینه­ ها نیاز به حمایت، لیفت، فرمدهی، نگهداری و پوشش دهی بالا دارند. بنابراین خیلی مهم هست که سایز خود را درست محاسبه کنید، چراکه در حالات مختلف به دلیل بافت نرمی و شلی که بافت سینه دارند، با تنگ و گشاد کردن سوتین اندازه­های مختلفی بدست بیاید.

نحوه سایزگیری سینه ­های افتاده

اگر سینه شما افتاده می­باشد، برای اندازه­گیری زیر سینه شما مشکلی نخواهید داشت و همانند سینه­ های معمولی اندازه­گیری کنید. مطابق تصویر زیر متر را در زیر سینه قرارداده و عدد بدست آمده را در دفتری یادداشت کنید.

برای اندازه ­گیری دورسینه یکبار بصورت ایستاده مانند تصویر زیر سینه خود را متر کنید و این عدد را یادداشت کنید.

در مرحله بعد به سمت جلو خم شده مانند تصویر زیر و اندازه­ گیری کنید.

سپس میانگین اعداد دور سینه را در دو حالت ایستاده و خم شده بدست بیاورید. یعنی جمع این اعداد تقسیم بر 2 می­شود اندازه دور سینه شما، همچنین سعی کنید خیلی دقیق حتی نیم سانتی متر را هم لحاظ کنید که این عدد خیلی به واقعیت نزدیکتر است.

اندازه میانگین دورسینه و زیر سینه را در جدول زیر قرار­داده و سایز و کاپ خود را بدست آورید.

شکل سوتینی که باید بدنبالش بگردید:

  • سوتین فنردار حمایت و فرم فوق العاده ای رو به سینه هاتون خواهند داد.

  • برش­های روی کاپ سوتین به خصوص دوخت عمودی بهترین حمایت و لیفت رو برای سینه­ های شما به ارمغان می­آورد.

  • پنل بغل سوتین بعنوان یک حمایت گر بغل سینه شمارو به وسط سینه هل می­دهند. بندهای رکاب سوتین که در راستای مرکز کاپ قرار دارند به بهترین وجه سینه را به سمت بالا می کشد.

  • کاپ با پوشش کامل باعث کاهش افتادگی سینه می­شود.

اگه مایل نیستید تمام سینه خود را بپوشانید سوتین­های یقه با شکل قلبی می­توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. این سوتین­ها به اندازه کافی بافت سینه را پوشش داده و در عین حال به اندازه کافی خط بین سینه را با فرمی گرد و زیبا نمایان می­کند.


  • پنل­ های مرکزی تا راس سینه بالا آمده و میزان افتادگی سینه را کاهش می­دهند. یک پد متحرک با پر کردن فضای داخل سوتین، باعث بالا رفتن و پرتر نشان دادن سینه شما می­شود.

همچنین سوتین­ هایی هست که شما باید از پوشیدن آنها خودداری کنید، عبارتند از:

۱. سوتین ­هایی با یقه خیلی باز

زمانی­که به جلو خم‌ می­شوید احتمالا ریزش سینه به دلیل شلی و نرمی سینه به بیرون سوتین وجود دارد. این سوتین­ها معمولا بندهای نازکی داشته و نمی­تواند مرکز سینه را بالا ببرند.

۲. سوتین­ های دمی و بالکنت اصلا مناسب شما نیستند چرا که پوشش دهی کافی برای سینه شما ندارند و بافت سینه شما در این سوتین­ها دیده می­شود. حتی زمانی­که به جلو خم‌ می­شوید، احتمال بیرون افتادن سینه از داخل کاپ سوتین وجود دارد.

۳. سوتین ­های تیشرت که از فوم های سختی درست شده و بافت نرم سینه نمی­ تواند داخل آن جابجا شود. بنابراین این­ها نکاتی بود، که با دانستن آن میتوانید بهترین سوتین­ها را انتخاب کنید.

مواردی که باید در هنگام خرید توجه داشته باشید عبارتنداز:

۱.  سوتین­های پوش آپ با پوشش مناسب و پدهای متحرک

این سوتین ­ها انتخاب عالی برای افرادی که دوست دارند سینه­ های گرد و برآمده­ای داشته باشند می­باشد. این پدها سینه­ هاتون رو پرتر نشان­داده و اونارو لیفت می­کنند.


۲.  سوتین های که بالای کاپ آنها حالت تورکشی دارد، که این ویژگی باعث میشه سینه مهار بشه و از کاسه سوتین بیرون نپره.

۳.  سوتین­های تیشرت از نوع فوم سه بعدی

سوتین­های فومدار سه بعدی نه تنها انعطاف پذیری لازم رو دارند بلکه هوا نیز در داخل آنها به خوبی رد و بدل می­شود و اونقدر سفت نیستند که کاپ­ها شکافته شوند.

این مدل فوم های بهترین شکل برای  نگهداشتن سینه­های شل و نرم هستند.

۴‌. سوتین­های مینیمایزر بهترین انتخاب هستند، چرا که برای کوچکتر نشان دادن و نگهداری سینه در سوتین طراحی شده­اند و اینطوری شما هیچ نگرانی در مورد افتادگی سینه نخواهید داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله سوتین مینیمایزر مراجعه کنید.

۵. سوتین­های کاپدار با خطوط مختلف و برش­های زیاد

این سوتین­ها بهترین حمایت، فرمدهی، لیفت و پوشش دهی را برای سینه های شما به ارمغان می آورند.

و یک نکته مهم این­هست که اگر دیدید مرتب سینه شما از داخل سوتین بیرون میپرد، خب واضح است کاپ سوتین برای شما کوچک است و همزمان با تغییر مدل سوتین شما باید کاپ بزرگی انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *