دسته‌بندی نشده

انواع سوتین ها

انتخاب سوتین مناسب می­تواند تاثیر زیادی بر لباس پوشیدن شما بگذارد، متاسفانه هیچ مدلی از سوتین­ها برای هر جا و مکانی نباید استفاده شود، در این مقاله ما به شما کمک خواهیم­کرد که کدام سوتین برای شما مناسب است و باید به مجموعه خود در کمدتان اضافه کنید.

چرا باید با مدل های مختلف آشناشویم؟

سوتین­ها نقش اساسی در زندگی شما ایفا می کنند، آنها ممکن است به شما آسیب برسانند و دشمن سینه های شما باشند و یا ممکن است دوست شما باشند و به سلامتی شما کمک کنند، یک سوتین با سایز و انتخاب درست برای شما آرامش، راحتی، زیبایی و جوانی به ارمغان می آورد.

سوتین­ها برای سینه­ها و کاربردهای مختلفی تولید و ساخته می­شوند، بنابراین نیاز است تاحدی کارایی و مدل های آن را بشناسیم. در اینجا قصد داریم در مورد انواع سوتین­ها و چگونگی تشخیص آنها با شما صحبت کنیم چرا که مهم است علاوه بر سایز درست، شما براساس مدل سینه ­هایتان انتخاب درستی هم داشته باشید.

حتما به گوشتان رسیده است که هر فردی مدل اندامی متفاوتی دارد و طراحان مد ولباس مدل خاصی از لباس، متناسب با اندام هر فرد تعریف می­کنند، شاید برایتان جالب باشد در مورد سوتین ها هم همینطور است هریک از طرح­های سوتین برای سینه خاصی طراحی شده و شما نمی­توانید هر مدلی را که دوست دارید انتخاب کنید مگر اینکه سینه های کاملا گردی داشته باشید، که این سینه ها در خانم ها بسیار کم است اکثر این افراد عمل جراحی کرده یا پروتز گذاشته­اند، از چه ناراحت هستید؟؟ بیش از 80 درصد خانم ها در طول زندگی خود دچار دستخوش تغییراتی از قبیل کاهش وزن، افزایش وزن، افزایش سن، بارداری، شیردهی شده که همه اینها ممکن است روی افتادگی سینه های شما تاثیر بگذارد. بنابراین چه بخواهید و چه نخواهید شما دیر یا زود دچار افتادگی سینه خواهید شد.

من در ادامه برایتان انواع سوتین هایی که نیاز است بدانید را خواهم گفت، اما قبلش نیاز است مقالات دیگر من در مورد سایزگیری و انواع سینه را هم مطالعه کرده باشید تا بتوانید انتخاب و خریدی بهتر داشته باشید. تعریق زیاد، فشار روی قفسه سینه، زخم شدن شانه­، بیماری­های پوستی، سرطان سینه دلایل و علت­های متفاوتی دارند، که یکی از آن ها انتخاب سایز و مدل نامناسب می ­باشند. باید بدانید چه سوتینی برای شما مناسب است و چه سوتین­هایی برای شما عذاب آور است تا خرید امن و مطمئنی داشته باشید.

انواع سوتین و کاربرد آن:

برای انتخاب سوتین خوب، موارد زیادی از جمله فرم سینه و سایز دقیقتان را باید در نظر بگیرید؛ علاوه بر این، لازم است که انواع مختلف سوتین­ها را بشناسید تا تصمیم بهتری در حین خرید بگیرید. ما 49 سوتین را در اینجا برای شما آورده­ایم که در ادامه به توضیح تک تک آنها خواهیم پرداخت.

  1. سوتین تیشرت: T-shirt

این مدل یک از محبوبترین سوتین­ها می­باشد. سوتین های تیشرت اکثرا دارای برش در کاپ سینه نیستند و به زیبایی، کاور نوک سینه، استحکام و کوچک کردن سینه های شما کمک می­کنند.

بسیار راحت هستند و به بدن شما ظاهری صاف و یکدست می­دهند، مقدار پوشش آنها به مدلشان بستگی دارد، این سوتین­ها بسیار نرم و راحت هستند و نگهداری از سینه­ها اولویت اول این سوتین­ها نیست، اما با وجود فنر وبندهای محکم، فرمدهی لازم را به سینه­های شما می­دهند.

قابل استفاده در زیر مانتو، شومیز و لباس­هایی که نازک بوده و ممکن است دوست نداشته باشید، نوک سینه شما­ مشخص گردد. رنگ­های نود و رنگ بدنتان در زیر نازک­ترین پیراهن­ها می­تواند استایل شما­را جذابتر ­کند. از انواع آن می­توان پددار و پد نازک نام برد که یکی از سوتین­های پرکاربرد در استفاده روزمره می­باشد، همچنین گزینه عالی برای اکثر سینه­ها به خصوص سینه­های زنگوله ای، نامتقارن و بدفرم بوده که باعث می­شود ناهمواری­ سینه را بپوشاند، ولی سینه های بزرگ و سنگین از این سوتین بهتراست استفاده نکنند.

 بنابراین به شما پیشنهاد می­کنم حتما در کمد یکی از این مدل داشته باشید.

راهنمای استایل:سوتین تیشرت
همه بغیر از سینه های بزرگنوع سینه
روزانه و مهمانی                               روزانهمناسب
تیشرت، مانتو، شومیز و لباسهای چسبان ونازکلباس

سوتین نوجوانی: Beginners bra

این سوتین ها به تقویت و متقارن سازی سینه ها کمک می­کنند. برای خانم های نوجوان که تازه سینه هایشان در حال رشد می­باشد، عالی هستند. این سوتین ها ممکن است پد دار، قزندار، بدون پد، بدون بند و یا حالت نیمتنه باشند، از فنر برای این مدل سوتین ها استفاده نمی­شود تا هم احساس راحتی داشته باشند و هم اینکه فشاری به سینه آنها وارد نشود.

راهنمای استایل:سوتین دخترانه
دختران نوجواننوع سینه
حمایت سینه­های در حال رشدمناسب
لباس مدرسه و تیشرتلباس

سوتین های بزرگ کننده سینه: Maximizer bra

اگر می­خواهید سینه­های پرتری داشته باشید این سوتین­ها با پد و فنرهایی که دارد باعث می­شود سینه­های شما را پرتر، گردتر و در عمل بعنوان یک کانتور با ایجاد شکاف در بین سینه، آنها را بزرگتر و برجسته تر نشان می­دهد. این سوتین ها برای خانم های با سینه کوچک طراحی شده که کمک می­کنند، ظاهری گردتر و زیباتر داشته باشند. این نوع از سوتین ها، گزینه مناسبی برای شب رمانتیک، استفاده مستمر، مجالس و میهمانی بوده و دارای پوشش کاپ حداقل می باشند.

راهنمای استایل:سوتین بزرگ کننده سینه
همه بغیر از سینه های بزرگنوع سینه
روزانه و مهمانی                               روزانهمناسب
تیشرت، مانتو، شومیز و لباسهای چسبان ونازکلباس

سوتین های بدون بند رکاب و پشت: Strapless – low back

 سوتین­های بدون بند گزینه بسیار عالی در مواقعی هستند، که مدل لباستان از روی شانه  وپشت خالی است. این نوع سوتین ها گزینه بسیار خوبی برای سینه های خیلی کوچک و یا اندام ریز و ظریف می باشند. چرا که نبود بندها و یا بندهای نامرئی نازک میزان نگهداری و فرمدهی سینه را کم می­کند، اما پوشش­دهی کاملی ندارند. همچنین شکاف بین سینه ها را بهتر نشان داده و سینه­های شمارا گرد تر و پرتر نشان می دهد. این نوع سوتین ها گزینه مناسبی برای شب رمانتیک، استفاده مستمر، مجالس و میهمانی بوده و دارای پوشش کاپ حداقل برای نشان دادن زیباتر سینه های کوچک می­ باشند.

از انواع آن می­توان به مدل­های بوستیر، کمربلند و سیلیکونی اشاره نمود. در بعضی از این سوتین­ها در قسمت کاپ سوتین نوارهای ژله­ای و سیلیکونی برای اتصال به سینه و نگهداری سینه دارند. بهتر است از کاپ های  رنگ های کرمی و نزدیک به بدن استفاده کنید تا مشکلی در مشخص شدن رنگ کاپ ها پیدا نکنید.

راهنمای استایل: سوتین بدون بند و پشت
سینه های کوچک و متوسطنوع سینه
مهمانی، عروسی                  روزانهمناسب
لباسهای یقه باز،پشت باز، بدون بند و شانه باز، پشت باز حالت اسکوپی تاب دوبندی، نیمتنه، یقی دکلته، قایقی، هالتر، تاب با بند نازک، لباسهای بدون آستین و نامتقارنلباس

سوتین­های پد دار و اسفنجی:Padded

سوتین­ های اسفنجی به بزرگی و خوش فرم نشان دادن سینه­های شما کمک می­کنند، این نوع از سوتین­ها برای پوشیدن از زیر لباسهای نازک و بدن نما بسیار مناسب­اند، چرا که بخش­های برجسته سینه را بخوبی پوشش داده و براساس ضخامت اسفنج بکار برده می­شوند و در سه نوع اسفنج پلی یورتان، مموری و اسپیر در فروشگاه­ها عرضه می­شوند.

  1. فوم پلی یورتان در شکل دهی، لیفت و حمایت بیشتر سینه نقش اساسی دارند و در زمستان شما را گرم می­کنند.
  2. فوم مموری، مانند پوست دوم شما می­باشند و با بافت خیلی نرم می­توانند بدون چروک شدن، دوباره به حالت اولیه بازگردند که نسبت به فوم های پلی یورتان استحکام کمتری دارند.
  3. فوم اسپیسر باعث سبکی و راحتی سوتین ها شده و از همه مهمتر باعث ایجاد جریان هوا می­شود و در تابستان می­تواند کمک کند عرق نکنید و یا عرق سوز نشود.

این سوتین­ها مناسب سینه­های کوچک و بافاصله از هم می­باشند که فرمدهی، لیفت همراه بارفتن سینه به وسط را برای شما به ارمغان می­آورد. گاهی این مدل­ها با سوتین­های دمی و پوش­آپ اشتباه گرفته می­شود.

راهنمای استایل:سوتین پددار
همهنوع سینه
روزانهمناسب
همهلباس

سوتین پوش آپ: Push­_up

این سوتین برای فرم دهی و لیفت سینه طراحی شده، کاربردی شبیه سوتین­های بالکنی دارد و سینه ها را به سمت بالا کشیده و آنها را به هم نزدیک کرده تا فرم زیبایی پیدا کنن و باعث بهبود استایل و جذابیت بیشتر شما می­شود. بنابراین مناسب سینه­های کوچک با نوک شرق و غرب و افتاده  نیز می­باشد، در زیر کاپ این نوع سوتین­ها برای بزرگ کردن و فرم دهی بهتر از جک، اسفنج و فنر استفاده می­شود. اگر می­خواهید سوتینی داشته باشید؛ که شما در آن احساس جذابیت و اعتماد بنفس بیشتری داشته باشید، سوتین پوش آپ گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

راهنمای استایل:سوتین پوش آپ
سینه های کوچک و سینه های افتادهنوع سینه
مهمانی و روزانهمناسب
لباس های با یقه باز، تاب دوبندیلباس

از انواع پوش آپ می­توان به پلانج و دمی اشاره کرد و از آنجایی که باعث نمایان شدن خط سینه و بزرگتر شدن آن می­شود مناسب سینه­ های بزرگ نمی­باشد. این نوع سوتین ها می­ توانند به صورت جیب دار هم باشند که بتوانید پد داخل سوتین جاگذاری کنید و یا بردارید، بنابراین می­توان گفت گزینه خیلی خوبی برای سینه­های نامتقارن باشد. در انتخاب سوتین­های پوش­آپ سعی کنید از جک های جدید و مدرن تر استفاده کنید چرا که فرم بهتری به سینه های شما می­دهد.

سوتین سوراخ­دار:Peephole

این سوتین­ها معمولا مناسب برای استفاده روزمره نیستند و در قسمت کاپ سوراخ­هایی دارند، که باعث دیده شدن نوک سینه ­ها می­شود. برای این سوتین­ها در واقع پوشش دادن به سینه ­ها ملاک اصلی نیست؛ اما به طور کلی مقدار پوشش و نگهداری آن­ها از سینه بستگی به مدل اصلی سوتین دارد.

سوتین تور، دانتل و گیپور:Lace bra

من نام این مدل سوتین ها را می گذارم اغوا کننده، اگر می خواهید برای شوهرتان دلبری کنید این مورد گزینه عالی می­باشد.

یکی از پرفروش ترین مدل ها بوده و از سه جهت طرفداران خود را دارد:

  1. طیف وسیعی از علاقمندان را به خود اختصاص داده که همه زنان اکثرا سلیقه مشترکی در انتخاب و پسندیدن آن دارند.
  2. به دلیل ساختار نازکیکه دارند، مناسب فصول گرما بوده و باعث می­شود طولانی مدت تعریق نداشته باشید و مدت زمان بیشتری آن­را به تن کنید.
  3. قیمت پایینتر نسبت به سوتین­های دیگر باعث شده افراد بیشتری خواهان آن باشند.
راهنمای استایل:سوتین تور
همهنوع سینه
مهمانی، عروسی، ماه عسلمناسب
عروسکی و شبلباس

سوتین با رویه توری:        

این سوتین­های دارای توربالای سینه می­باشند و ظاهر جذابی برای شما­ ­می­سازند اگر سوتین با پوشش کامل اما جذابتر می­خواهید این گزینه بسیار عالی می­باشد. این سوتین می­تواند مورد مناسبی برای سینه­های سنگین، افتاده و نامتقارن باشد

سوتین بالشی:

این سوتین ها برای فرم دهی و کاهش چین چروک سینه ساخته شده­اند. شما می­توانید در هنگام خواب و یا بعد از جراحی سینه از این مدل  استفاده کنید.

از ویژگی های مثبت آن، می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. ضد درد
  2. ضد تعریق
  3. مناسب برای کسانی که عمل جراحی و پروتز سینه انجام داده‌اند.
  4. افرادی که سینه‌های بزرگی دارند و مرتب عرقسوز میشوند.
  5. استفاده مداوم باعث کاهش چین و چروک خواهد شد.
  6. پر کننده خط بین سینه

سوتین هالتری: Halter

این نوع سوتین ها حالت بندی دارند و بند­های آن­ها، پشت گردن و یاکمر شما گره می­خورند و به سوتین­های گردنی معروف هستند.

این سوتین ها را می­توانید دراستخر، لباس های مجلسی، شومیز های یقه هالتر و یقه گرد استفاده کنید، بنابراین برای استفاده روزمره گزینه مناسبی نیستند. سوتین­های هالتر با بندهایی که دارند از دور گردن شما رد می­شوند و زیر یقه لباس مشخص نمی­شوند.در هنگام خرید باید دقت کنید بند سوتین­ های پشتی نازک نباشد تا وزن سینه­ ها به گردن وارد نشود، بنابراین مناسب سینه­ های سنگین نیست و در دراز مدت بهتر است استفاده نشود چرا که باعث آرتروز و گردن درد خواهد شد.

راهنمای استایل:سوتین هالتر
سینه های کوچک و سینه های افتادهنوع سینه
مهمانی، بیرون گردی           روزانهمناسب
لباس های با یقه باز، یقه هالتری، پشت ضربدری، پشت باز، یقه خشتی، تاب دوبندیلباس

سوتین­ های یقه دار: High_neck

این سوتین­ها طوری طراحی شده­اند که کل قسمت سینه را بپوشانند و معمولا کاپ­های قالبی ندارند و در مدل­های مختلفی مانند مدل­های ورزشی نیز استفاده می­شوند. این سوتین پوشش بسیار زیادی دارد و به حفظ و نگهداری سینه­های شما کمک زیادی می­کند؛ بنابراین مناسب همه مدل و سایز سینه­ای می­باشد.

سوتین­های چسبی:  Stick_on

سوتین مخصوص میهمانی

این نوع سوتین ها در انواع و شکل های متفاوتی در بازار وجود دارد و محبوبیت زیادی در بین خواهران کارداشیان نیز دارد، که انواع آن عبارتنداز:

سوتین سیلیکونی، سوتین پروانه ای،چسب باندی متری، چسب شیشه ای با نیپل سینه و … اگر تابحال شانس پوشیدن یک لباس پشت باز را نداشته اید، فقط به خاطر اینکه سوتین مناسب آن را نداشتید، سوتین­های چسبی گزینه مناسبی برای شما خواهند بود. این نوع سوتین ها مناسب سینه های بزرگ نیستند و خانم های با سایز 85 و کاپ سی به بالا از پوشیدن آنها اجتناب کنند، زیرا سینه­های بزرگ و پر نیاز به فرمدهی و پوشش بیشتری دارند.

قبل از مراسم حتما یکبار آنها را بچسبانید و چند ساعت با آن در خانه راه بروید، بنشینید، برقصید تا در مراسم برایتان مشکلی پیش نیاید. اگر سوتین چسبی که استفاده می­کنید با نوک سینه شما تماس مستقیم دارد حتما یک پد ابری نازک زیر آن گذاشته و بعد بچسبانید، چونکه نوک سینه حساس است و زمان جدا شدن  حس خیلی دردناک به شما خواهد داد.

راهنمای استایل:سوتین چسبی
سینه های کوچکنوع سینه
میهمانیمناسب
دیده نشدن بند سوتینراه حلی برای
لباسهای یقه باز، پشت باز، نیمتنه، تاب دوبند، لباسهای شیشه ای، یقه قایقی، بدون آستینلباس

سوتین باندی:Bandeau

یک سبک از سوتین­های قدیمی بوده و می­توان بعنوان سوتین روزانه هم استفاده نمود. این سوتین­ها اکثرا بدون فنر، کاپ و برش هستند و برای دوخت آن از پارچه­های کشسان استفاده می­شود.

به این سوتین ها سوتین نیمتنه نیز می­گویند،که مناسب استفاده در مجالس و میهمانی بوده و معمولا روی سینه را می­پوشاند و  فاقد هرگونه کاپ، فنر، بند یا قزن هستند، بنابراین به شما حس راحتی زیادی می­دهند و چون دارای بند رکاب سوتین و فنر نیستند لیفت و فرم دهی خوبی ندارند.

 خانم های با سینه سنگین از پوشیدن آن اجتناب کنند. حالت های گنی این مدل ها گزینه بهتری برای لیفت سینه ها می­باشد.

راهنمای استایل:سوتین باندی
سینه های کوچک و متوسطنوع سینه
مهمانی و روزانه              روزانهمناسب
لباس های با یقه بازلباس­های بدون آستین، بدون بند، یقه خشتی، قایق، تاب شیشه ای و تور، تاب دوبندی، نیمنتهلباس

سوتین قفس: Cage

این سوتین ها برای استفاده روزانه اصلا مناسب نیستند، این نوع سوتین ها در دسته سوتین های اغواگر برای یک شب رمانتیک با همسرتان می­باشد که در انواع مختلفی خطوط سینه شما را به نمایش گذاشته و با بندهایی که در بالا و پایین کاپ­ها برای زیبایی بیشتر وصل شده اند ظاهر جذابی به سینه­های شما می­دهد. بیشتر این سوتین­ها در دسته­های توری، ابریشمی و ساتن وارد بازار می­شوند. سوتین­های قفسی معمولا برای همه فرم­های بدن، بدون در نظر گرفتن سایز و اندازه سینه مناسب می­باشند.

راهنمای استایل:سوتین قفس
همهنوع سینه
مهمانی و ماه عسل                  روزانهمناسب
لباس های حریر شیشه ای، لباسهای پشت باز و پشت اسکوپیلباس

سوتین هارنس: Harnes

این دسته سوتین­ها در دسته سوتین های فانتزی بوده که با نام سوتین تحریک­کننده در روابط جنسی شناخته می­شوند. درطراحی این سوتین­ها از بندها و قلاب­های زیادی در قسمت کاپ سینه، بالای سینه، پشت و حتی کمر دوخته می­شوند و بیشتر جنبه فانتزی داشته و شما نباید از آن بعنوان سوتین روزمره استفاده کنید.

این سوتین تاثیر به سزایی در جذب همسران داشته بنابراین پیشنهاد می­شود تمامی افراد با هر نوع مدل سینه­ای در کمد خود داشته باشند.

سوتین بالکنی: Balconet

این سوتین از انواع سوتین نیم کاپ است و در اصل سبک سوتین دمی با برش و پوشش کمتر، با درزهای عمودی و برجسته که مناسب شانه­های پهن و سینه­های افتاده می­باشد و می­تواند به صورت روزانه پوشیده شود.

سوتین بالکنی یا همان بالکندار به دلیل شباهت به بالکن به این نام شناخته می­شود.کاپ های سوتین کوتاه است، نیمتنه آن افقی و بندهای آن معمولا نسبت به سوتین­های دیگر فاصله بیشتری از هم دارند. سوتین­های بالکنی قسمت بالای سینه را باز گذاشته تا سوتین شما در زیر لباس شما پنهان شده و مشخص نشود و همانند سوتین های دمی و کاپ کوچک نمی­توانند برای سینه های بزرگ مناسب باشند، چرا که سینه از بالای کاپ بیرون پریده و اگر افتاده هم باشند ظاهر خیلی بدی پیدا خواهند کرد. بنابراین کاور خوبی برای سینه های شما نبوده.

 استفاده از این سوتین­ها بدلیل ترکیب بند، فنر و کاپ  به سینه شکل و لیفت بالایی داده، ولی سینه­های بزرگ را به خوبی نمی­توانند نگهدارند، به همین دلیل برای سینه های کوچک، خانم های با سرشانه پهن ولی سینه سفت گزینه عالی محسوب می­شوند.

راهنمای استایل:سوتین بالکنی
سینه های کوچک و متوسطنوع سینه
مهمانی و روزانه                  روزانهمناسب
لباس های با یقه باز، یقه قایقی، یقه دلبر، ساری هندیلباس

سوتین های پایه بلند یا کش پهن: Longline

این نوع سوتین ها  مانند یک تاپ کراپ هستند. بلندی آن تا ناف می­رسد که مناسب خانم های با سینه کوچک و زیر بغل و کمر پهن بوده و آنها را باریک تر نشان می­دهد، همچنین این سوتین­ها برای افرادی که بدن ماهیچه ای دارند مناسب نمی­باشد

معمولا این سوتین ها با بندهای نازک و کاپ متوسط وارد بازار شده و شما می­توانید از آن در میهمانی، پیاده روی، و فصول سرما استفاده کنید. از انواع آن می­توان به مدل­های بدون بند، بدون برش، بالکنی، برالت و پلانج نام برد.

سوتین بوستیر( دکلته):

این نوع سوتین ها کاپ سینه کوچکی دارند و برای خانم های با سینه کوچک طراحی شده اند، این کار حجم سینه شما را بزرگتر نشان داده و در لیفت سینه نقش اساسی دارد.

یکی از سوتین­های بسیار محبوب میان عروس­هاست که بافنرهای ژله ای و یا پلاستیکی  فرد به اندام دلخواه و ساعت شنی می­تواند دست پیدا کند و اغلب تا  کمر پایین می­آید. اینکار گزینه بسیار خوبی برای افرادی که شکم و پهلو دارند بوده و مناسب استفاده روزانه نمی­باشد.

سوتین جلو باز: Front_open

این نوع سوتین ها دارای قزن یا زیپ از جلو هستند و به جای اینکه از بند پشتی بازو بسته شوند، از جلو ودرست بین دو کاپ از طریق قلاب باز و بسته می­شوند.این مدل مناسب افرادی است که مشکلات جسمی دارند و افرادی که تحت عمل جراحی سینه انجام قرارگرفته، یا سینه بزرگی دارند و برایشان سخت است از پشت سوتین خود را ببندند، این مدل سوتین ها اصولا طراحی شبیه به سوتین های جراحی داشته که البته مدل های فانتزی و غیرطبی آنها دارای تور، گیپور، دانتل هم در بازار بفروش می­رسد.

این سوتین­ها مناسب همه نوع و سایز سینه­ای می­باشد، ولی به دلیل جمع شدن سینه در وسط و هل دادن آن به بالا و قرار گرفتن سینه در مرکز می­تواند گزینه بسیار خوبی برای سینه­های سنگین، افتاده، نامتقارن، نوک سینه شرقی و غربی ­باشد. طبق نظر سنجی از بانوان، این سوتین طرفداران زیادی به دلیل سهولت در بسته شدن دارد و تنها مشکلی که ممکن است داشته باشد این است که  تنظیمات بندسوتین  در آن وجود ندارد و نمی­توان سوتین را تنگ یا گشاد کرد.

راهنمای استایل:سوتین جلوقزندار
سینه های سنگین و متوسطنوع سینه
افرادی که بدنبال سوتینی با بستن آسان هستندمناسب
لباس های با یقه بازلباس

سوتین دمی:Demi

رویه کاپ این سوتین­ها کوتاه بوده و همانند سوتین های بالکنی پوشش کم یا نصف کاپ سینه های شما را دارند، اما بیشتر از سوتین­­های بالکنی می­توانند سینه­ های شما را بپوشانند، یعنی سوتین­های بالکنی نصف سوتین­های دمی می­باشد، همچنین این سوتین­ها فرم­دهی بسیار خوبی داشته و لیفت خیلی خوبی به سینه­ها می­دهند، از این رو مناسب سینه های کوچک و افتاده می باشند. اگر می­خواهید با خطای دید سینه های خود را خوش­فرم­تر، سفت­تر، گردتر و بزرگتر نشان دهید اینکار برای شما ساخته شده است.

راهنمای استایل:سوتین دمی
کوچکنوع سینه
همه جامناسب
یقه باز، یقه هفتلباس

سوتین قالب شکل:Countour

پوشش کاملی ندارند و سینه را به طور جذابی فرم می­دهند.  این سوتین­ها از لایه نازک فوم تشکیل شده و بدون برش می­باشند. کارایی و استفاده این سوتین، شبیه به سوتین­های تیشرت بوده که حالت­دهنده سینه هم می­باشند.

سوتین فنردار:Underwire

این نوع سوتین ها برای حمایت و لیفت سینه های شما ساخته شده اند، اگر می­خواهید سینه های خود را گردتر نشان دهید و یا آنها را لیفت کنید، این کار گزینه خیلی خوبی برای شما می­باشد. از معایب آن فرورفتگی فنرها بین سینه و بغل سینه در استفاده طولانی می­باشد، بنابراین پوشیدن آن فقط در مجالس و میهمانی توصیه می­شود. این سوتین مورد علاقه سینه­های سنگین افتاده است چراکه لیفت دهی خیلی خوبی به این سینه­ها می­دهد. از انواع آن می­توان  به سوتین­های فنردار پددار و بدون پد نام برد که بسته به موقعیت و نوع سینه، شما می­توانید از آن استفاده کنید.

خانم هایی که سینه خود را جراحی کرده اند از پوشیدن این سوتین ها جدا خودداری کنند.

راهنمای استایل:فنردار
بزرگ و افتاده فرقی ندارد بغیر از سینه­های تحت عمل جراحینوع سینه
فقط مهمانیمناسب
همهلباس

سوتین بدون فنر:Wireless

اگر با سوتین­های فنردار حس خوبی ندارید بهتر است از این مدل سوتین­ها استفاده کنید. از مزایای آن می­توان به استفاده طولانی مدت تر اشاره کرد، فرمدهی سینه­ها بستگی به مدل داشته و ربطی به فنردار بودن یا نبودن آن ندارد. درحالیکه بعضی از افراد به اشتباه فکر می­کنند، سوتین­های بدون فنر باعث افتادگی سینه می­شوند. این سوتین­ها از نوع سوتین­های ورزشی و راحتی می­باشند و برای افرادی که عمل جراحی سینه انجام داده­اند نیز مفید می­باشد.

راهنمای استایل:بدون فنر
همهنوع سینه
روزانهمناسب
همهلباس

سوتین های بدون پد و مینیمایزر:None_paded  Minimizer

این سوتین ها اغلب برای افراد با سینه با کاپ بزرگ طراحی شده که در دو دسته فنردار و بدون فنر در بازار وجود دارد، نوع بی فنر آن به کوچک کردن، حمایت، فرم دهی و نوع فنردار به لیفت سینه کمک می­کند.

نوع بدون پد و ساده آن فقط حمایت، راحتی و نگهداری خوبی دارد تا سینه ها را بصورت کامل پوشش داده اما نوع مینیمایزر آن طوری طراحی شده که سینه­ها را جمع و فشرده سازد و با فلت کردن و پخش کردن سینه در تمامی نقاط سینه باعث کاهش برآمدگی سینه شده  و فرمدهی کاملی به سینه­ها بدهد، اما سایز واقعی سینه را کوچکتر نمی­کند و در اصل فقط سینه را صاف و گرد می­کند. این سوتین یکی از سوتین­های مورد علاقه سینه های بزرگ و سنگین بوده و دارای محبوبیت بسیار بالایی در کشور ایران می­باشد که می­تواند تا چند اینچ برجستگی و حجم سینه را کاهش دهد و من استفاده بیشتر از 4 ساعت در روز را خیلی توصیه نمی­کنم.

در شکل زیر مواردی را که در خرید سوتین مینیمایزر لازم است تا بدانید برایتان آورده ام تا بتوانید خرید آنلاین امن و راحتی داشته باشید.

راهنمای استایل:سوتین بدون پد و مینیمایزر
بزرگنوع سینه
هرروزمناسب
همهلباس

سوتین قابل تبدیل:Convertible

این نوع سوتین­ها همانطور که از نامش پیداست قابلیت تبدیل به چند مدل مختلف را دارند، بندهای این سوتین طوری طراحی شده که این امکان را داشته تا بتوانید بند را به صورت معمولی، ضربدری یا گردنی نیز استفاده کنید. همچنین این کار قابلیت آن­را دارد تا بند را به صورت کامل جدا کرده و از بند دیگری استفاده کنید. شما می­توانید با این سوتین همه کاره بدون نیازی به خرید سوتین دیگری با انواع لباس­های مجلسی خود، بند آن را تنظیم کنید، به حالت گردنی، پشت نامرئی، بند نامرئی بپوشید و هزینه­های خود را کاهش دهید. این سوتین ها در خیلی از فروشگاه­ها یافت نمی­شوند.

راهنمای استایل:سوتین قابل تبدیل
همهنوع سینه
روزانه، باشگاه  روزانهمناسب
تاب رکابی، لباس های پشت ضربدری و پشت قهرمانیلباس

سوتین با پوشش کامل سینه: Full Coverage

این سوتین ها حداکثر پوشش را برای شما به ارمغان می­آورد، کاپ­های آن کاملا سینه شما را در برگرفته و از این رو فرمی که به سینه­ها می­دهند بسیار عالی است. اگر سینه های بزرگ، سنگین و افتاده ای دارید این سوتین حمایت کننده خوبی برای شماست، از انواع آن پارچه های توری، ساتن، نخ، مایکروفایبر می­توان نام برد.

این سوتین ها در طولانی مدت باعث لیفت سینه شما شده و یک گزینه عالی برای انتخاب روزانه می­باشد، همچنین این سوتین برای سینه­های نامتقارن، افتاده، باریک و بلند و سینه­های با فاصله از هم انتخاب خوبی می­باشد.

معمولا سینه­های شما را  کامل پوشانده و بالای کاپ سینه آن تقریبا برشی وجود ندارد. سینه­های کوچک به دلیل اینکه ممکن است در داخل کاپ سوتین لق بزند و نتواند تمام کاپ را پر کند، باید  از پوشیدن این سوتین­ها خودداری کنند.

راهنمای استایل:سوتین با پوشش کامل
سینه بزرگنوع سینه
ورزشی و روزانهمناسب
تیشرت، مانتو، شومیز، تابلباس

سوتین شیردهی:Nursing

سوتین­های شیردهی شبیه سوتین­های حاملگی هستند، با این تفاوت که سوتین­های شیردهی دارای کاپ متحرک هستند. اکثرا دارای پوشش کاملی بوده و قزن های سوتین به راحتی باز و بسته شده تا بتوانید سینه خود را به سهولت در دهان نوزاد خود قرار بدهید. اغلب انعطاف پذیر بوده و در حمایت سینه­ها به دلیل سنگینی سینه در این دوران نقش اساسی دارند. فرقی نمی­کند چه مدل و فرمی از سینه را دارید، برای همه نوع سینه ای مناسب می­باشد.

در شکل زیر مواردی را آورده ام که به شما کمک می­کند خرید بهتری انجام دهید.

سوتین حاملگی:Maternity

 این سوتینها طوری طراحی شده که انعطاف پذیرباشند و با پوشش دهی کاملی که به سینه­ها می­دهند از آنها نگهداری ­کنند. بیشتر آنها دارای بند قابل تنظیم، قلاب­های اضافه و جنس­های انعطاف پذیر هستند که در صورت تغییر سایز به شما کمک خواهند کرد تا مشکلی از لحاظ اندازه نداشته باشید. این سوتین­ها با رشد سینه­های شما کشیده شده و کش می­آیند که از ویژگی­های مهم دیگر می­توان کاپ­های منعطف، بدون فنر بودن اشاره کرد. بنابراین سوتین­های بارداری به شما کمک می­کند تا این دوران را راحت تر پشت سر بگذارید.

این سوتین همچنین می­تواند مناسب برای بیماران فیبرومیالژیا باشد.

سوتین های سیلیکونی:

این نوع سوتین ها نرم و انعطاف پذیر هستند و بیشتر برای استفاده در میهمانی و زیر لباس های مجلسی که نباید بند سوتین مشخص شود  استفاده می­شوند.

عموما این مدل­ها دارای بند با قابلیت جدا شدن، بدون بند و پشت نامرئی هستند تا از زیر لباس زیر مشخص نباشند که بیشتر مناسب خانم های با سینه کوچک می­باشند.

کاور و نیپل سینه:

این سوتین ها فقط نوک سینه شما را می­پوشانند و مناسب مجالس، میهمانی و ماه عسل می­باشند.

سوتین های توکار و تابی شکل:Bult_In Cami

سوتینی که داخل تاب های بندی، مایو شنا، لباس­های مجلسی دوخته می­شود و بسته به نوع لباس به فرمدهی و نگهداری سینه کمک می­کنند. این سوتین ها دارای کاپ سینه و مانند تاب بلند هستند مناسب استفاده در زیر کت، ژاکت، جاهای رسمی و حتی منزل می­باشند. در واقع از این مدل سوتین برای پوشاندن نوک سینه و فرمدهی بهتر سینه استفاده کرده و طراحی آن به این صورت است که داخل تاب یک پد فنردار یا بدون بدون فنر جاسازی می­کنند اگر نمی­خواهید سوتین به تن کنید ولی نوک­سینه شما مشخص نباشد ویا آویزان نشود، می­توانید از این مدل استفاده کنید.

این مدل همچنین گزینه مناسبی برای سینه های افتاده و کوچک است و شما می­توانید از مدل­های جک دار و فنردار آن نیز برای فرمدهی بهتر سینه­­های خود استفاده کنید.

سوتین پلانج:Plunge

این سوتین ها در دو نوع سوتین با یقه V و سوتین پلانج عمیق شناخته می­شوند، از انواع مدل­های دیگر آن می­توان پلانج پوش­آپ، پلانج پشت و بند نامرئی نام برد. کاور و پوشش کافی نداشته بنابراین بانوانی که سینه های سنگین، افتاده ای و نرمی  دارند باید از پوشیدن آن خودداری کنند.

این سوتین گزینه خیلی خوبی برای میهمانی بوده و به دلیل جذابیت در ماه عسل هم می­توانید استفاده کنید.

ویژگی های این سوتین­ها:

بندهای سوتین به فاصله بیشتری از هم قرار دارند.

کاپ دو سینه از هم جدا بوده و برخلاف سوتین­های معمولی از هم فاصله دارند.

طراحی بخش­ داخلی کاپ­ها برش خورده­ تا کاپ سوتین زیر لباس­های با یقه V و U شکل مشخص نباشد.

دارای پدهای لیفت کننده بوده که در قسمت وسط خالی هستند.

سوتین­های پلانج، وسط و پایین سینه شمارا به خوبی می­پوشانند؛ بنابراین آنها را خوب نگهداشته و فرم مناسبی به آن­ها می­دهند. این سوتین­ها مناسب سینه­های نامتقارن، کوچک، افتاده یا پهن بوده و ظاهر بسیار جذابی به آنها می­دهد.

بنابراین این مدل سوتین­ها برای خانم­های با لباس یقه باز مناسب بوده و در دسته­های فنردار و بدون فنر با جک و بدون جک تولید و طراحی شده اند.

راهنمای استایل:سوتین پلانج
سینه های کوچک و متوسطنوع سینه
مهمانی، عروسی، پلانج پوشیده تر برای روزانه     روزانهمناسب
لباسهای یقه Vلباس

سوتین با پوشش یک چهارم سینه

اسامی آن سوتین کاپ باز، چوپر و بدون کاپ می­باشد و مناسب خانم­هایی هست که می­خواهند سینه خود را بزرگتر نشان دهند.

سوتین بدون کاپ:Cupless

سوتینهای بدون کاپ همان سوتن­های معمولی بدون کاپ هستند، فرم دهی و نگهداری مورد نظر را نمی­دهند ولی در عوض سینه­های شما را در حالت و فرم درستی قرار داده، بنابراین مناسب سینه­های کوچک می­باشند.

این سوتین ها از دسته سوتین­های اغواگر بوده و گزینه بسیار خوبی برای یک شب رمانتیک محسوب می­شوند.

برالت:Bralette

همانند سوتین­های باندی، بدون برش و فنر بوده و دوخت ساده­ای دارند. شباهت زیادی به بیکینی های مثلثی داشته و بیشتر افراد چون شبیه لباس راحتی بوده، علاقه زیادی دارند در منزل بپوشند.

این دسته سوتین ها در شکل حریر، تور، نخی و … تولید شده که بنابر پارچه مورد استفاده می­توان در ماه عسل، مهمانی استفاده نمود. این سوتین­ها بدون کاپ، پد و فنر هستند که سوتین­های مناسبی برای نوجوانان نیز می­باشند.

برالت­ها می­توانند جکدار و اسفنجی نیز باشند ولی هدف از این نوع سوتین­ها بیشتر بصورت بدون اسفنج و فنر، برای استفاده در منزل می­باشد. برالت­ها پوشش کامل به سینه­های شما داده، اما انتظار نگهداری و فرم دهی از آن نداشته باشید، این سوتین­ها معمولا مناسب سینه­های کوچک بوده، که نیاز به نگهداری زیاد ندارند. اگر بدنبال راحتی هستید برالت بهترین گزینه برای شماست.

راهنمای استایل:سوتین برالت
سینه های کوچک و متوسطنوع سینه
مهمانی ومنزل                  روزانهمناسب
لباس های حریر شیشه ای، پشت باز و نیم تنه، تاب دوبندلباس

سوتین مخروطی:

نام دیگر این سوتین­ها اژدر می­باشد و محبوبیت زیادی در دهه 1950 داشته، اما اکنون دیگر کابردی ندارد.

این سوتین فرم دهی بسیار خوبی داشته و فقط ممکن است سینه­های شما  به دلیل کاپ مخروطی شکل خالی بماند، که می­توانید داخل آن­را از پد سوتین پر کنید.

سوتین ورزشی:Sports

هربار که بالا و پایین می­پرید، سینه­های شما هم مانند یک جسم اضافی بالا و پایین می­پرد، دلیلش چربی­هایی هستند که توسط عضلات کوچک حمایت می­شوند، اگر میشد این عضلات به چربی ها بچسبند سینه شما هم تکان نمی­خورد، ولی می­دانید که این عملا غیر ممکن است و جاذبه سینه شما را به پایین خواهد­کشید. در صورت بالا پایین پریدن سینه، بدن شما سینه را همانند یک بار اضافی در اندام شما تلقی کرده و ازپشتیبانی کافی برخوردار نخواهند شد، به شما ثابت می­شود بعد از مدت طولانی سینه های شما آویزان خواهد شد. بنابراین یک سوتین ورزشی مناسب می­تواند شما را از افتادگی سینه نجات دهد. اگر از سوتین ورزشی مناسب استفاده نکنید این مشکل برای سینه های سنگین بیشتر و تشدیدتر خواهد شد. سوتین ورزشی بهترین و راحتترین گزینه برای ورزش کردن است و از تکان خوردن سینه­ها در حین حرکات ورزشی جلوگیری می­کند. سوتین­های ورزشی یک گزینه بسیار عالی در زمان استراحت در منزل هستند.

این سوتین­ها با محافظت از سینه و رباط های اطراف سینه، به کاهش درد کمک کرده و در هنگام فعالیت از جوش زدن و تحریک پوست جلوگیری می­کند، که برای انواع مختلف با شدت تمرین متفاوت طراحی شده­اند.

در شکل زیر مواردی را آورده ام که نشان می­دهد یک سوتین ورزشی مناسب چه ویژگی­هایی می­تواند داشته باشد تا شما بتوانید خریدی بهتر انجام دهید.

راهنمای استایل:سوتین ورزشی
پیاده روی، یوگا، پیلاتس، تمرینات قدرتیتاثیر کم روی
رقص، اسکی، دوچرخه، زومباتاثیر متوسط
بدنسازی، دویدن، ایروبیک، پیاده روی تندبیشترین تاثیر

سوتین پشت قهرمانی یا ضربدری:Racerback

راهنمای استایل:سوتین پشت قهرمانی
همهنوع سینه
ورزشی و روزانهمناسب
پشت قهرمانی و تاب های دوبندیلباس

سوتین­های پشت قهرمانی طوری طراحی شده­اند تا آن­ها را زیر لباس­ها و تاب­های ورزشیتان بپوشید. این سوتین­ها پوششی کامل به سینه­ها داده و پشت آنها حالت ضربدری دارد، اگر فکر می­کنید سینه­های بزرگ، شانه­ای افتاده و باریک دارید و نیاز به حمایت و نگهداری بیشتری برای سینه­ هایتان، این سوتین مناسب شماست.

سوتین جراحی:surgery

این سوتین­ها برای افرادی که تحت عمل جراحی­ قرار گرفته­  طراحی شدهاند، تا سینه­های آنها را محکم نگهداشته تا شکل خود را از دست ندهد، که انواع مختلفی دارد که شامل:

ماستکتومی

لامپکتومی

پست سرجری

سوتین ماستوکتومی

سوتین­های ماستوکتومی مناسب افرادی هستند که عمل پروتز سینه انجام داده و یا تحت عمل جراحی­های دیگه قرار گرفته­اند. این مدل­ها برای نگهداری سینه­ و حفظ فرم آن طراحی شده، همچنین آنها دارای جیب هایی هستند که امکان قرار دادن پروتز برای افراد با سینه نامتقارن فراهم باشد.

این سوتین­ها از مواد و الیاف بسیار نرمی برای پوست­های حساس در زمان بعد از عمل ساخته شده که حس کنید این پروتزها عضوی از بدن شما هستند. این سوتین­ها در فرمدهی سینه بعد از عمل نقش اساسی دارند، بنابراین مهم است بعد از عمل مرتب آن را در منزل پوشید.

خصوصیات مهم این سوتین­ها عبارتنداز:

پوشش داخلی نرم مناسب پوست­های حساس و زخم

نبود فنر داخل سوتین

سوتین با پارچه پرفورمنس ضد رطوبت:Moisture_Wicking

این سوتین­ها بیشتر مناسب ورزش بوده و باعث جذب عرق در طول روز شده، بنابرین در زمان فعالیت­های سنگین مانع عرق سوزی شما شده، همچنین در زمان استراحت می­تواند گزینه بسیار خوبی باشد.

 این سوتین مورد علاقه افرادی که دارای بیماری هایپرهیدروزیس هستند نیز می­باشد.

سوتین کاپ پرسی:

این سوتین­ها بدون برش بوده و کاپ سوتین توسط دستگاها و ماشین­الات با تکنولوژی بالایی ساخته شده، از مزایای آن می­توان به فرمدهی و نگهداری بهتر سینه اشاره کرد، همچنین مناسب همه سینه ها بخصوص سینه­های سنگین و افتاده ای که نیاز به حمایت و فرمدهی دارند می­باشد.

راهنمای استایل:کاپ پرسی
همهنوع سینه
سرکار، مهمانی، باشگاه، گردشمناسب
لباس چسبانلباس

سوتین پوسچر:Posture

سوتین­های که به دلیل طراحی پشت سوتین مانع  و کاهش درد در ناحیه کمر، شانه، گردن شده و حمایت زیادی برایتان فراهم می­آورد.

سوتین صاف کننده پشت: Back smoothing

این سوتین­ها برآمدگی و چربی­های پشت را صاف و کمر شما را  با دستک­های سوتین باریکتر نشان می­دهند.

سوتین صاف کننده بغل سینه:Side smoothing

این سوتین­­ها با برش­ها و طراحی­های خاصی مانع از بیرون زدن بغل سینه شما شده و ظاهری صاف و یکدست به سینه­های شما می­دهد.

سوتین با کش ضربدری زیر سینه:

این سوتین­ها بیشتری مناسب افراد با سینه بزرگ و افتاده می­باشند، افرادی که با فنر اذیت می­شوند این­کار مورد بسیار مناسبی می­تواند برایشان باشد.

سوتین با برش های زیاد:

این سوتین­ها  دارای برش های عمودی و افقی می­باشند و برای جمع کردن و لیفت سینه نقش اساسی دارند، بنابراین برای سینه­های سنگین افتاده می­توانند مورد خیلی مناسبی می­باشند.

سوتین خواب Sleep bra

این سوتین­ها مخصوص خواب بوده که بدون برش، بدون پد، بدون قزن بوده و حالت نیمتنه می­باشند و هدف از طراحی آن فقط احساس راحتی در زمان خواب و استراحت می­باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *